Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/dastre/domains/dastresi.com/public_html/index.php on line 1
معرفی بهترین میکروفن های رومیزی
پروفایل
معرفی بهترین میکروفن های رومیزی
در این مقاله به معرفی قدرتمندین و بهترین میکروفن های رومیزی در بازار مناسب برای تولید محتوا، ضبط پادکست، گیم و ... پرداخته ایم
حسین رمضان نیا 29 آذر 1401 304 بازدید

با اوج گرفتن بازار تولید محتوا به خصوص محتوا‌های ویدئویی یا بلاگری که عموماً مخصوص یوتیوب هستند، میکروفن ‌های رومیزی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفتند و کاربرد بیشتری از قبل پیدا کردند. میکروفن رومیزی از انواع میکروفن‌ها هستند که عموماً پایه آن‌ها بر قسمتی از میز نصب می‌شود و پایه آن جایگاه ثابتی دارند و عموم آن‌ها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. این میکروفن‌ها امروزه در انواع مختلف و مدل‌های متنوع تولید می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین میکروفن ‌های رومیزی در بازار جهان و ایران بپردازیم.

میکروفن رومیزی چیست؟

به طور کلی از گذشته تا به امروز، میکروفن وسیله‌ای بوده است که صوت را به الکتریسته تبدیل می‌کند و اجازه ضبط صدا را به افراد می‌دهد. امروزه وسایل هوشمندی مانند تلفن همراه دارای میکروفن می‌باشد اما میکروفن‌ها مدل‌های مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها دارای کیفیت‌های متفاوتی می‌باشد.

میکروفن‌ های رومیزی که امروزه اغلب در ویدئو‌های به اصطلاح یوتیوبی و ویدئو‌های معرفی محصولات به وفور دیده می‌شوند اما این میکروفن‌ها انواع مختلفی و توسط برند‌های متنوعی نیز تولید می‌شوند. این میکروفن‌ها گرچه از نظر ظاهری ممکن است به یکدیگر شبیه باشند اما ممکن است در کیفیت آن‌ها با یکدیگر تفاوت زیادی داشته باشند.

انواع میکروفن رومیزی

لازم است در این مقاله قبل از اینکه به معرفی بهترین میکروفن‌ های رومیزی بپردازیم، ابتدا انواع میکروفن ‌های رومیزی را معرفی کنیم.

‏میکروفن رومیزی پیجینگ

اولین مدل میکروفن رومیزی، میکروفن‌های پیجینگ بوده است که از گذشته تا به همین امروز، در فرودگاه‌ها، ادارات و بیمارستان‌ها مورد کاربرد قرار می‌گیرد. این میکروفن‌ها همانطور که از نام آن‌ها معلوم است، برای پیج کردن نام افراد مختلف یا صدا زدن آن‌ها با صدای بسیار بلندی است و کاربرد آن‌ها در همین مکان‌های نام برده محدود است.

میکروفن رومیزی کنفرانس

میکروفن ‌های رومیزی کنفرانس همانطور که از نام آن‌ها پیدا است، مخصوص به کنفرانس‌ها و اجلاس است. با استفاده از این میکروفن می‌توان صدای یکنواختی تولید کرد و در جلسه به دیگران صدا را منتقل کرد.

میکروفن رومیزی کامپیوتر

مهم‌ترین میکروفن‌ های رومیزی که در این مقاله در وبلاگ دسترسی نیز قصد داریم به معرفی برترین آن‌ها بپردازیم، میکروفن‌ های رومیزی کامپیوتر هستند که امروزه در مقایسه با گذشته بسیار پیشرفت کرده‌اند.

گرچه این میکروفن‌ها انواع مختلفی دارند اما همه گی آن‌ها برای ضبط و مکالمه‌های کامپیوتری مانند مکالمه در حین بازی یا همچنین برای تولید محتوا صوتی مانند پادکست و یا همچنین برای تولید ویدئو‌های تعاملی و... بسیار مناسب است.

برخی از این میکروفن ‌های رومیزی نام میکروفن گیمینگ و برخی دیگر میکروفن بلاگری را به خود گرفته‌اند اما تمامی آن‌ها دارای ویژگی‌ها و معایب خاصی هستند. برخی از آن‌ها نیز مخصوص استریم در یوتیوب یا دیگر شبکه‌ها هستند که امروزه بسیار معروف نیز شده‌اند.

استفاده از میکروفن‌های رومیزی بسیار ساده و راحت می‌باشد و عموماً بسیاری از آن‌ها با استفاده از کابل USB به کامپیوتر وصل می‌شوند و سازگاری کاملی را با انواع دستگاه‌ها دارند.

معرفی بهترین میکروفن‌ های رومیزی

حال که با انواع میکروفن ‌های رومیزی آشنایی جزئی پیدا کردید، لازم است برترین مدل‌های این افزونه را نیز بشناسید. در ادامه این بخش از مقاله به معرفی برترین میکروفن‌های رومیزی خواهیم پرداخت.

میکروفن رومیزی هایپر ایکس Quadcast

برند هایپر ایکس از معروف‌ترین برند‌ها در زمینه تولید انواع میکروفن می‌باشد که مدل Quadcast از معروف‌ترین میکروفن ‌های رومیزی این شرکت می‌باشد و امروزه طرفداران زیادی را در سرتاسر دنیا دارا می‌باشد.

این میکروفن به دلیل کیفیت بالا و شفافیتی که در ضبط صدا دارا می‌باشد، نسبت به دیگر میکروفن‌های هم سطح خود بهترین محسوب می‌شود. علاوه بر کیفیت بالایی که در ضبط صدا این میکروفن دارا می‌باشد، به دلیل ظاهری چشم نواز و طراحی بسیار زیبا بیشتر از آنچه که هست مورد محبوبیت قرار گرفته است.

یکی از ویژگی‌های این میکروفن، تجهیز آن به پایه ضد لرزش می‌باشد که برای گیمر‌ها بسیار مورد نیاز است. وجود پاپ فیلتر داخلی از دیگر ویژگی‌های این میکروفن می‌باشد که باعث جلوگیری از صدا‌های غیر منتظره و کر‌کننده نیز می‌باشد.

لازم به ذکر است که کابل این میکروفن ۳ متر طول دارد و درگاه اتصال این میکروفن نیز پورت USB می‌باشد.

میکروفن رومیزی سالار M6

میکروفن رومیزی مدل M6 متعلق به برند سالار، از دیگر میکروفن‌های برتر رومیزی بازار ایران محسوب می‌شود که برای مشاغل با موضوعات مختلف کاربرد خوبی دارد. این میکروفن رومیزی دارای طراحی ساده‌ای می‌باشد اما از کیفیت خوب و قابل قبولی برخوردار می‌باشد.

این میکروفن با استفاده از کابل AUX به دیگر لوازم هوشمند مانند موبایل یا کامپیوتر وصل می‌شود و همچنین فرایند کار با آن ساده و راحت می‌باشد. این میکروفن دارای فیلتر نرم کنندگی صدا می‌باشد و میزان فرکانس پاسخ دهی به آن بین فرکانس ۲۰ الی ۲.۰۰۰ می‌باشد.

میکروفن رومیزی آپوجی MiC 96K

میکروفن قدرتمند و بسیار حرفه ای آپوجی مدل MiC 96K از برترین میکروفن های رومیزی و استودیویی محسوب می شود که می‌تواند ضبط صدا را با بالاترین میزان شفافیت داشته باشد. این میکروفن می‌تواند برای نوازندگان گزینه بسیار خوبی باشد و از بهترین گزینه‌ها برای افرادی می‌باشد که قصد دارند پادکست نیز تولید کنند.

این میکروفن دارای تجهیزات کاملی نیز می‌باشد که در داخل جعبه آن قرار دارند و برای یوتیوبر‌ها نیز یک گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. این میکروفن طراحی بسیار زیبا و البته کوچکی دارد که جای زیادی را به خود اشغال نمی‌کند و به راحتی آن را قابل حمل نیز می‌کند.

میکروفن رومیزی الگاتو Wave 3

از دیگر میکروفن‌های بسیار خوب و قدرتمندی که در بازار وجود دارد، میکروفن الگاتو مدل Wave ۳ می‌باشد. این میکروفن می‌تواند هم برای گیمر‌ها بسیار خوب و عالی باشد و همچنین برای ضبط ویدئو در یوتیوب دیگر شبکه‌های اجتماعی مناسب باشد.

وزن سبک و حجم کمی که این میکروفن دارد، باعث شده است حمل آن آسان باشد. طول کابل این میکروفن حدود ۲. ۵ متر می‌باشد و با استفاده از پورت USB به کامپیوتر متصل می‌شود. این میکروفن به دلیل دکمه لمسی و کوچکی که در بدنه خود دارد، به راحتی می‌تواند حالت میوت یا خاموش آن فعال شود و از معایب این میکروفن رومیزی محسوب می‌شود.

به دلیل شیلد داخلی که میکروفن مدل Wave 3 متعلق به شرکت آپوجی می‌تواند انواع صدا را در فرکانس‌های متفاوت با کمترین نویز ممکن ضبط کند. لازم به ذکر است این میکروفن قابلیت تنظیم خودکار صدا را نیز در خود جای داده است که از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

میکروفن رومیزی بلو - Yeti X

از دیگر میکروفن‌های رومیزی می‌توان به میکروفن Yeti X متعلق به برند بلو نیز اشاره کرد که در بین لیست بهترین میکروفن‌های رومیزی قرار دارد. این میکروفن می‌تواند برای تولید محتوا یوتیوب و محتوا بلاگری نیز از بهترین گزینه‌ها باشد و به دلیل کیفیت بالایی که دارد برای گیمر‌ها نیز یک پیشنهاد خوب محسوب می‌شود.

از ویژگی‌های این میکروفن می‌توان به حساسیت بالایی که دارا می‌باشد و همچنین ضبط روان صدا اشاره نمود. وجود تعداد بالا کندانسرهم از دیگر ویژگی‌های این میکروفن محسوب می‌شود. کیفیت بالا و صدای چند منظوره از اصلی‌ترین ویژگی‌های این میکروفن محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که میکروفن مدل Yeti X دارای چهار الگوی قطبی متفاوت برای ضبط صدا می‌باشد.

درگاه اتصال این میکروفن پورت USB می‌باشد و طول کابل آن نیز دو متر می‌باشد.

میکروفن رومیزی بویا BY-M1000

یکی دیگر از بهترین میکروفن‌های رومیزی که در بازار وجود دارد، میکروفن مدل M1000 برند بویا است که در زمینه تولید میکروفن‌های یقه‌ای نیز بسیار معروف است. از این میکروفن عموماً در استودیو‌های حرفه‌ای برای ضبط صدا استفاده می‌شود.

علاوه بر کیفیت خیلی خوبی که این میکروفن برای ضبط ویدئو بلاگری و یوتیوبی و همچنین استریم دارا است، می‌تواند برای ضبط موسیقی و آواز گزینه بسیار خوبی باشد. بسیاری از گوینده‌ها برای تولید پادکست یا کتاب صوتی از این میکروفن استفاده می‌کنند تا بتوانند از حداکثر کیفیت برخوردار باشند.

با استفاده از فیلتر پاپ که میکروفن بویا مدل BY-M1000  وجود دارد، می‌توان صدا‌های بسیار بلندی را نیز بدون کمترین نویز ممکن ضبط نمود. این میکروفن نیز می‌تواند در حین ضبط صدا لرزش‌ها را نیز کم کند.

میکروفن رومیزی فای فاین K678

از دیگر میکروفن‌‌های عالی و حرفه ای رومیزی می توان به میکروفن برند فای فاین مدل K678 اشاره کرد. این میکروفن که دارای کندانسوری قدرتمند می باشد

با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل می‌شود و برای ضبط پادکست و همچنین خوانندگی گزینه عالی محسوب می‌شود. جهت تولید محتوا یوتیوب و همچنین استریم نیز از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. یکی از کاربرد‌های این میکروفن جهت ضبط صدا ساز‌های آکوستیک می‌باشد و می‌تواند به فرکانس‌های بین ۲۰ الی ۲۰ هزار پاسخ دهد.

زیبایی طراحی این میکروفن و کیفیت بالا آن در انتقال صدا و همچنین دیگر قابلیت‌های کاربردی باعث شده است این میکروفن از محبوب‌ترین میکروفن‌ های رومیزی در بازار محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله در وب سایت دسترسی به معرفی بهترین میکروفن‌ های رومیزی در بازار پرداختیم. تمامی میکروفن‌هایی که در این مقاله معرفی شده‌اند دارای کیفیت‌های خوب و عالی است که می‌تواند در جهت فعالیت شما مؤثر باشند. لازم به ذکر است که بایستی هنگام خرید میکروفن رومیزی به معیار‌های متفاوتی دقت کنید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

امیدواریم که از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید.

ثبت دیدگاه